Turneringsregulativet er vedtaget af DAFFs bestyrelse og er gældende fra d. 1. april 2025. Regulativet indeholder regler omkring spillerlicenser, spillernes sikkerhed, aldersgrupper, dommere, turneringer, sanktioner over for foreninger og enkeltpersoner, karantæneregler ved diskvalifikation i en kamp, ikrafttræden og ændringer af regulativet.
DAFFs Turneringsregulativ for Amerikansk Fodbold og Flag Football
En spiller kan kun have én aktiv licens i én forening under DAFF eller andet nationalt forbund, der tilbyder amerikansk fodbold/flagfodbold. For at en spiller kan deltage i enhver form for turneringskampe, nationale som internationale, skal spilleren være i besiddelse af en spillerlicens, der er tilknyttet en medlemsforening under DAFF.
Spillere, der bliver skadet i flagfodbold- og amerikanske fodboldkampe, skal beskyttes i overensstemmelse med IFAF-reglerne.
DAFF har forskellige licenskategorier for amerikansk fodbold og flagfodbold, der gælder for alle DAFF-turneringer og DAFF-sanktionerede kampe. Alderskravene varierer afhængigt af licenskategorien.
Enhver turneringsaktiv amerikansk fodboldforening i DAFF har ansvaret for til enhver tid at have minimum 7 dommere med en gyldig aktiv licens. Ved kampstart skal der for 11-mands og 9-mands rækker være minimum 4 dommere til stede og resten af dommerne skal forventes at ankomme inden for rimelig tid, for at kampen kan startes.
DAFF kan pålægge alle foreninger at stille dommere til rådighed for de slutspilskampe, som Turneringsudvalget/Dommerudvalget udpeger dem til. Som slutspil defineres op/nedrykningskampe, wildcardkampe, semifinaler, finaler og bowlkampe mv.
DAFF kan inddrage eller tilbageholde spillerlicenser på spillere i foreninger, der er i restance til DAFF. Overtrædelse af reglerne kan medføre sanktioner.